Tokom trudnoće povećava se potreba za unosom hranljivih sastojaka. To svakako nije isto što i unos kalorija, te stoga treba obratiti pažnju kada birate namirnice koje će vam tokom trudnoće biti na trpezi.

Dakle, da bi se održavalo zdravlje u trudnoći, potrebno je hraniti se zdravije, a ne količinski više jesti. Porivi za hranom u određenim stadijumima trudnoće znaju da budu veoma intenzivni, čiji uzrok može biti psihološke prirode, ali neretko i fizičke. U slučaju da vašem organizmu fali određen nutritijent, vaš organizam vam daje signal za to. Umeće jeste kako na te signale ispravno odgovoriti i ne posegnuti za namirnicama koje imaju kalorijsku ali ne i jaku hranljivu vrednost. Opšte pravilo glasi izbegavati beli hleb i peciva od belog brašna, slatkiše, a povećati unos voća, povrća, mahunarki i žitarica od celog zrna.

Da biste se lakše snašli i pravilnije hranili tokom trudnoće, potrebno je da znate koje namirnice su zdravije u zamenu za uobičajene na koje smo navikli da jedemo kada prepoznamo potrebu za nečim.

Ako vam se jede čokolada, to je signal organizma da mu je potreban magnezijum. U zamenu za mlečnu čokoladu možete pojesti crnu čokoladu, bademe, banane ili orašaste plodove. Ako vam se jedu hleb, peciva ili slatkiši to je znak da je vašem telu potrebno serotonina (hormona sreće) i da je najbolja zamenska hrana bogata proteinima kao što je meso, riba, čia semenke, pasulj ili brokoli.

Da biste na najbolji način izbegli “emotivno prejedanje”, kako u trudnoći tako i van nje, spavajte, šetajte, razgovarajte o svojim problemima i strahovima i družite se.